Two Port Authority police officers become trapped under the rubble of the World Trade Center.

Will Jimeno: Where did that wind come from all the sudden, Sarge?
John McLoughlin: I don't know.
Will Jimeno: The fire just goes out like that, Sarge! Why is that?
John McLoughlin: I don't know!
Will Jimeno: You're not a big talker, are you?
John McLoughlin: No!
Will Jimeno: Well gee, you gotta talk to me 'cause...
John McLoughlin: Aaaahhhh! Aaaahhhh! Aaaahhhh! Aah! I can't 'cause my knees are crushed again! That's why I can't fucking talk!
John McLoughlin: [Narrating] "9/11 showed us what human beings are capable of. The evil, yeah, sure. But it also brought out the goodness we forgot could exist. People taking care of each other for no other reason than it was the right thing to do. It's important for us to talk about that good, to remember. 'Cause I saw all of it that day."
Dave Karnes: We're not leaving, We're the Marines, you are our mission.
Dave Karnes: I don't think you guys realizes this but this country is now at war.
John McLoughlin: [Struggles To Speak To His Wife] You... kept me... alive.
Will Jimeno: [Strauss works to save Jimeno pinned 20 feet under an unstable pile of rubble] Aaaaauugh!
Scott Strauss: Aw, I'm sorry, Will! Why can't I ever get a female cop? At least somebody skinny?
Will Jimeno: Whaddaya want? My wife's a great cook.
Scott Strauss: She better be. Cuz I'm bringin' twenty people to that barbecue you're giving for me!
Dominick Pezzulo: Willie, I can't get this off of you...
Will Jimeno: Don't leave me, Dom! Keep trying! Please, keep trying!
Dominick Pezzulo: [Nods] Okay.
Donna McLoughlin: You can't leave yet, the kitchen isn't even finished yet.
John McLoughlin: Will you forget about the kitchen for a minute. I'm kinda stuck here.
Donna McLoughlin: Well get unstuck John.
Officer Giraldi: [looking up at the 110 story twin towers that are smoking from the top] It is impossible to save people that are THAT high up!
Officer at Police Desk: [after seeing a handful of Officer's coming back from Ground Zero] "That's a lot of guys not with them"
Dominick Pezzulo: Can I take a three-eight, Sarge?
John McLoughlin: Yea... yea you take a break.
Dominick Pezzulo: Don't forget, Will. I tried to get you out, I tried to save you guys.
[Shoots through rubble]
Allison Jimeno: How am I supposed to tell Bianca that her father is dead?
Dave Karnes: It's like God made a curtain with the smoke, shielding us from what we're not yet ready to see.
John McLoughlin: We prepared for everything. Not for this. Not for something this size. There's no plan.
Fire Sergeant: Now all this has to be avenged.
Scott Strauss: Got a name Marine?
Dave Karnes: Staff Sergeant Karnes.
Scott Strauss: Got something a little shorter?
Dave Karnes: Staff Sergeant.
Scott Strauss: Chuck. Paddy. Just get out of here. This whole damn thing could come down on us. There's no sense in all of us getting killed.
Chuck Sereika: You gonna pry up that slab and get him out of here yourself? I've been in and out of rehab for years. Finally figured out the only thing I've been ever good at is helping people. We're doing this together.
Paddy McGee: I Ain't leaving.
Will Jimeno: I don't mean to break up the moment, but were all getting out of here together.
Will Jimeno: Don't fall asleep, Sarge!
Mother in Hospital: My son works the elevator in the south tower... he's a good boy. Then I saw that building going down like a pancake... damn thing is I yelled at him. I made dinner and he got held up at work... food went to waste. Now all I wanna do is hold him.
Donna McLoughlin: I know...
[they hug]
Donna McLoughlin: I know.
[last lines]
Will Jimeno: Olivia, come here.
[first lines]
Radio announcer: You give us 22 minutes, we'll give you the world
[1010 WINS Radio]
Radio announcer: .
Will Jimeno: This guy. He's gonna die if you don't get him out soon. And the only thing in the way is my leg. I want you to cut it off. Just cut if off. I can live without a leg.
Scott Strauss: I'm not cutting your leg off. I can't. You're coming out in one piece, you hear me?
Will Jimeno: You gotta... Look it's my leg. Just juice me up and cut it off. If he dies, I die. That's just the way it is.
Scott Strauss: Look Will, your partner must be 20 feet deeper. Probably more compacted than you. Even if I cut your leg off, he's not gonna get out of there for hours. I'm sorry, man. Now, let me do my work.

If you find QuotesGram website useful to you, please donate $10 to support the ongoing development work.